Campagne in havens bereikt ruim 85.000 mensen via social media

CAMPAGNE


De afgelopen acht weken liep in de havens van Moerdijk, Terneuzen en Vlissingen/Borsele een campagne gericht op havenmedewerkers. Zij zijn regelmatig getuige van verdachte activiteiten en worden bovendien regelmatig door criminelen benaderd voor 'hulp' in ruil voor geld. Om ervoor te zorgen dat ze hier geen gehoor aan geven en zaken melden, startte een campagne die via social media 85.206 mensen bereikte. Wat vertelt dat?

De video van de planner met haar verhaal is van alle content het best bekeken.


Social media Tijdens de campagne ‘Wat heb je aan 30.000 euro als daarna….’ zagen 624.414 keer mensen iets over het onderwerp via social media voorbij komen. 2501 Keer werd er doorgeklikt op links voor meer informatie en 360 mensen speelden mee met een quiz over hoe je criminaliteit kunt herkennen en hiervan melding kunt maken.


De meldknop in de campagne werd 101 keer ingedrukt. Deze gaf de mogelijkheid om contact te leggen met Meld Misdaad Anoniem waar anoniem gemeld kan worden. De campagne had het beste bereik bij mensen tussen de 25 en 34 jaar.


Gerben Dijksterhuis, burgemeester van Borsele en voorzitter van de Havendriehoek:

“We zijn erg tevreden met de resultaten die deze campagne heeft opgeleverd. Havenmedewerkers zijn moeilijk te bereiken, maar we zien dat social media hiervoor een geschikte weg blijkt. We hebben ruim 85.000 mensen kunnen bereiken, iets om trots op te zijn.


Nu is het tijd voor een evaluatie, in 2022 zetten we opnieuw een soortgelijke campagne in om havenmedewerkers weerbaarder te maken tegen ondermijnende criminaliteit!”


Wat valt op tussen de verschillende gebieden?

Het meeste en beste bereik werd in Moerdijk gegenereerd. Hier werd ook het meeste geklikt op advertenties. De video van de planner met haar verhaal is van alle content het beste bekeken.


Gebied Bereikte personen Advertentieweergaven Meldknop Quiz

Moerdijk 32.513 212.666 40x 138

Terneuzen 27.940 233.917 29x 111

Vlissingen/ 24.753 177.831 32x 111

Borsele


Programma Veilige Zeehavens

De campagne ‘Wat heb je aan 30.000 euro als daarna….’ is onderdeel van het programma Veilige Zeehavens