2.0 Release campagne ‘Wat heb je aan €30.000,- als daarna...?’


Wat is nieuw?

De campagne speelt zich opnieuw voor een groot deel online af. Social media wordt gericht ingezet op basis van de fysieke locatie van de ontvanger: de havens. Iedereen die hier tijdens de campagneperiode z’n Facebook checkt, komt de uitingen tegen. Nieuw is dat deze release de campagne naast Nederlands ook in het Engels is om een bredere doelgroep te bereiken. Ook is er nieuwe content toegevoegd en wordt YouTube ingezet.

Offline materiaal

De campagne maakt havenmedewerkers bewuster van signalen van criminaliteit en van de risico's om in zee te gaan met criminelen in ruil voor geld. Uiteindelijk heeft de campagne ook als doel om meer meldingen te genereren via bijvoorbeeld Meld Misdaad Anoniem. De campagne is deze release offline uitgebreid met naast postermateriaal ook vloer- en raamstickers en koffiebekers voor bedrijven in de havens.

Oproep: laat de campagne zien in jouw bedrijf!

Het effect van de campagne wordt versterkt als bedrijven in de havens hier intern aandacht aan besteden. Dat kan heel makkelijk door bijvoorbeeld campagneposters op te hangen in kantines, de koffiebekers uit te delen en de filmpjes te delen via de eigen kanalen met de hashtag #veiligezeehavens. Download campagnemateriaal hier en bestel het offline materiaal door te mailen naar info@veiligezeehavens.nl.

Programma Veilige Zeehavens

De campagne is ontwikkeld om criminaliteit in de havens te herkennen, te melden en te voorkomen. Betrokken partners zijn de havenbedrijven North Sea Port en Port of Moerdijk, gemeenten Borsele, Moerdijk, Terneuzen en Vlissingen, Douane, Openbaar Ministerie, Politie, Koninklijke Marechaussee. Deze partners worden ondersteund door Taskforce-RIEC Brabant-Zeeland.